سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اینجا...فرهنگ هایی در کارتن... - وبلاگ به دوش

اینجا...فرهنگ هایی در کارتن...

شنبه 85 آذر 4 ساعت 8:13 عصر

۱۰۰هزار متر مربع فرهنگ مکتوب ایران در بزرگراه شهید حقانی...
۱۰۰هزار متر مربع ناقابل که که یک ساختمون هشت طبقه درست افتاده وسطش...هشت طبقه ای که نصفش زیر زمینه...
۱۰۰هزار متر مربع که تا الآن ۳۳ ملیارد خرج برداشته...یعنی هر متر ۳۳۰هزار تومن...هر متری که شاید جای یک محقق،پژوهشگر یا چه می دونم شاید جای یک کتاب باشه...

اینجا همون کتابخانه ملی ایران است...همونجایی که قراره محل نگه داری تمام فرهنگ مکتوب ایران باشه...همون جایی که قراره محل جمع آوری انواع و اقسام کتب و مجلات و نشریاتی باشه که تازه منتشر می شن...مثلا همون ۳۰ عنوان کتاب جدید سال ۸۵ !!!...فقط ۳۰ عنوان در سال...؟
اینجا کتابخانه ملی ایران ...مرجع تمام محققین و پژوهشگرانی که باید آینده این مرز و بوم باشند...مرجع هایی که نمی دونم چرا هنوز توی کارتن هستند!....(قبلا فکر می کردم فقط ما دانشجوها کتاب هامون رو توی کارتن نگه داری می کنیم!)

اما یادمه که قبلا توی همین فرهنگ مکتوب خونده بودم که شاید تنها دینی که همه رو از فقیر و غنی گرفته تا رئیس و کارمند رو در مقابل خدا یکی می دونه اسلامه ...و باز هم خونده بودم که ایران ام القرای کشور های اسلامی است...
ولی نمی دونم چطور اینجا یعنی همون کتابخانه ملی ایران برای تمام ۱۵۰۰ تفری که می تونند در آن واحد از اینجا استفاده کنند یک نمازخونه ۳ طبقه داره برای ۳ طبقه رؤسا،کارمندان و مراجعان که شاید بتونی به زحمت توی این نمازخونه جا برای ۱۵۰ نفر پیدا کنی...!


نوشته شده توسط : حسن قاسم زاده

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ستاره سهیل(اپیزود دوم)
[عناوین آرشیوشده]