سفارش تبلیغ
صبا ویژن
cnn و تخریب اسلام - وبلاگ به دوش

cnn و تخریب اسلام

یکشنبه 86 مرداد 28 ساعت 4:48 عصر

شبکه خبری سی ان ان به تازگی با معرفی فردی به نام محمد ممدانی در بخش قهرمانان خود به معرفی چهره ای ضعیف و بی هویت از مسلمانان انگلیس پرداخته است.

 

محمد ممدانی

در توضیح این مستند در سایت سی ان ان آمده است :«محمد ممدانی آغاز به ساخت یک مرکز خدمات حمایتی از مسلمانان جوان در انگلیس کرد

این فیلم که با صحبت های ممدانی آغاز می شود به بیان این نکته می پردازد که 65 درصد دانش آموزان مسلمان انگلیس و ایرلند خود را از سایر دانش آموزان جدا می دانند و به طور منزوی و گوشه گیری نسبت سایر همکلاسی هایشان مشغول تحصیل هستند.

 

در این فیلم ممدانی به عنوان یک جنگجوی شرکت کننده در جنگ های صلیبی معرفی می شود که با اقداماتی که می کند قصد حفاظت از مسلمانان در مقابل مسیحیان را دارد.

ممدانی با الهام از اقدامات پدرش اقدام به تشکیل یک مرکز مشاوره تلفنی کرده است که مسلمانان بتوانند با تماس با این مرکز مشکلات خود را مطرح کنند و مشاوره بگیرند.گوینده سی ان ان در ادامه این فیلم اشاره می کند که این مرکز به مسلمانان کمک می کند تا هویت دوگانه خویش را تقویت کنند و در اجتماع غرب موفق تر ظاهر شوند.

در بخش دیگری از این مستند یک زن مسلمان در جواب یکی از افرادی که برای مشاوره تلفنی با این مرکز تماس گرفته است می گوید:«نه،اصلا، شما هرگز دیوانه نیستید»

در بخش دیگری از این مستند به معرفی مرکز جوانان انصار می پردازد جایی که محمد ممدانی برای نزدیک کردن مسلمانان و تقویت آنها در مقابل حوادث اجتماعی ساخته است،جایی که به گفته سی ان ان آنها با هم روابط برادرانه را تجربه می کنند.

در انتها نیز سی ان ان با بیان این نکته که «از زمان تشکیل این مرکز خدمات حمایتی که به «خط کمک» معروف شده است(آگوست 2001) 17هزار نفر با این مرکز ارتباط برقرار کرده اند» و اینکه «تا کنون 350 کودک به «انصار» پیوسته اند تاکید کرده است که ممدانی امیدوار است این کار او یک الگو و مدل در انگلستان تبدیل شود.

خود ممدانی هم در انتهای فیلم اشاره می کند که من می خواهم به همه مسلمانان بگویم که فقط خودشان باشم.
این مستند شاید به ظاهر در دفاع و توصیف اسلام باشد اما تاثیر اینگونه دفاع ها از صد حمله بیشتر خواهد بود.


نوشته شده توسط : حسن قاسم زاده

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ستاره سهیل(اپیزود دوم)
[عناوین آرشیوشده]