سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پزشک معالج شیطان - وبلاگ به دوش

پزشک معالج شیطان

یکشنبه 86 آذر 11 ساعت 7:17 عصر

چند وقتی سات که فکرم مشغول بررسی فیلم هایی است که حضور شیطان را در خود مجسم کرده اند.
شاید شاخص ترین فیلم در این زمینه را بتوان همان وکیل مدافع شیطان دانست،من هم به همین دلیل از وکیل مدافع شیطان شروع کردم اما نکته جالب اینجاست که متوجه شدم دکتر پژوهانی که تا دوماه پیش همه مان را سرکار گذاشته بود همان مستر لوماکس (وکیل مدافع جناب شیطان)است،علاوه بر اینکه الیاس هم همان میلتون است،بگذریم که همسر پژوهان هم مانند همسر کوین لوماکس قربانی اهداف پلید شیطان شد!

نمی خواهم تمام کاراکترها و شخصیت های این دو فیلم را باهم مقایسه کنم چون اغما خیلی فراتر از این رفته و چیزهای دیگری را هم از فیلم های دیگری دزیده بود(مثل گربه کنستانتین و علامت های شیطان پرستانه که هرچند در ادامه فیلم حذف شده بودند).
تمام چیزی که الآن بریم مهم است اینست که چرا ما باید اینقدر ضعیف باشیم که فیلم ????(دقیقا ?? سال پیش) امریکا را کپی برداری کنیم و نسخه ایرانی برای آن بسازیم؟!
مگر شیطان در اسلام خودمان چه کمبودی دارد که برای نمایش شیطان باید سراغ فیلمهای خارجی برویم؟
اصلا مگر فردوسی چه کار کرد که فردوسی شد؟مفاهیم اسلامی را در قالب داستان هایی درآورد که هم مرد نترسند و هم حساب کار دستشان بیاید،دیو، اهرمن و ضحاک و... همه نمادهای شیطان اند...

به هر حال فکر من  می کنم(ما رو که راه نمیدن حداقل توصیه هامون رو گوش کنند بد نیست) اگر صدا و سیما برای اینگونه برنامه ها نه یکسال بلکه چند ماه بیشتر وقت صرف کند دیگر در انتهای ماه رمضان مجبور نمی شویم برای ماست مالی کردن سوتی های نویسنده و کارگردان نقد «حضور شیطان در سریال های تلویزیون» را ببینیم و نویسندگان محترم هم مجبور نیستند از ترس نقادان خود را از حضور در جلسه های نقد کارهایشان محروم کنند.(این قضیه ماجراها دارد،بهتر است شرح حالش را از برگزار کنندگان نقد اغما در دانشگاه علوم قضایی بپرسید)


نوشته شده توسط : حسن قاسم زاده

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ستاره سهیل(اپیزود دوم)
[عناوین آرشیوشده]